Hur är livet som två barnsmamma?

Har fått många frågor i kommentarer och i verkligheten om hur livet är som tvåbarnsmamma? så tänkte jag kan svara på frågan om hur jag upplever det och så.

Det är helt underbart såklart, Att se sina barn växa upp och utvecklas dag för dag är det bästa. Men det är självklart i mellan åt tufft och jobbigt. Att hinna med sig själv kommer tyvärr sist just nu eftersom tiden inte räcker till helt men minsta lilla tid för egen tid är guldvärdt för mig. Framförallt eftersom det är tätt mellan mina två barn. (10 månader) Albin behöver ju hjälp med allting och lika molly med så jag tar ett barn i taget och sedan nästa. Ska vi iväg så måste jag alltid ha det planerat. Jag är stolt över mig själv som klarar det så pass bra som jag gör och gjort. Tuffast har såklart är amningen att sitta och amma Molly med Albin som står bredvid och rycker och drar i en och söker min uppmärksamhet att se honom så det har vart och är jobbigt att inte kunna ge honom den uppmärksamhet han söker och tid till honom. Mesta dels tid går till Molly eftersom hon är minst men försöker såklart hinna med och leka och ge Albin tid. Jag passar på så fort Molly sover att ge Albin all tid då och göra något med honom så han får sin egen tid utan att något ska störa för det behöver han. Så det jobbigtst är att man inte räcker till fullt ut till framförallt Albin. Men jag är glad att vi är två och hjälps åt för i vissa stunder har man lust och bara sjunka ner under jorden när båda barnen skriker och man inte duger men det är bara ta djupa andetag så går det bra :) Klarar det gör man alltid och sina barn älskar man mest av allt och huvudsaken dom mår bra. Att vara förälder är stort ansvar och många gånger jobbigt. Men Jag skulle aldrig byta ut det mot någonting annat för det är det bästa i mina ögon är mina två barn ♥.   Jag skulle aldrig vilja byta ut mitt liv som jag har idag till nånting annat heller.

Alla älskar sina barn och såklart är ens egna barn det vackraste som finns för en. Sin kärlek man har till sina barn/barnen är oslagsbar.

Kommentarer
Postat av: Michaela | vägen till uska, foto, bloggdesign och vardagsliv

svar

ja det är jätte fint! :) kul att du gilla de :)

2011-08-18 @ 14:46:33
URL: http://soeticz.webblogg.se/
Postat av: Frida

Man kan ju alltid hoppas :) De skulle vara grymt skönt isf med tanke på hämtning/lämning på dagis osv. Tack :)

2011-08-18 @ 15:18:06
URL: http://www.fridalvjonsson.blogspot.com
Postat av: Marina - mamma till 4, snart 5

Sv: Ja, det är jätte spännande! Även efter fyra barn så sitter jag fortfarande varenda vecka och läser om vad som händer vecka för vecka.. Jag älskar att vara gravid, så är det! =)

2011-08-18 @ 16:12:47
URL: http://snuttsies.blogg.se/
Postat av: Erika - En Svår Graviditet

Det är jätte skönt. Jaså, vrf har du fått igångsättning?

Delta gärna i Undersökningen som handlar om Blöjmärken.



KRAM

2011-08-18 @ 16:44:17
URL: http://erikaaaas.webblogg.se/
Postat av: Nathalie, Mamma till William och Cornelia

Känner igen mig i vad du skriver. Amningen har vi gjort till en mysstund här hemma jag ammar Cornelia medans William sitter och myser med mig brevid och vi läser eller bok eller kollar på en film eller nått som han vill dock får jag dåligt samvete ibland att jag inte räcker till... Nu är ju bara Cornelia 2 veckor och jag hoppas William lugnar sig nu snart för han gör allt för uppmärksamheten och då allt man inte får så han gapar och skriker och gör massa bus helatiden men som sagt så lugnar det väll sig snart. Hoppas allt är bra med er alla :)

2011-08-20 @ 15:26:08
URL: http://ahnh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback